9 gode grunde til, hvorfor din virksomhed skal bruge film – før konkurrenten!
Det er ikke længere overraskende, at den gennemsnitlige person vil bruge flere og flere timer om dagen foran en skærm. Det kan være alt fra computeren på arbejdet, tv’et derhjemme, smartphones og tablets på farten – listen er lang. Vi forventer nu, at film vil være en del af en virksomheds kommunikationsstrategi og med god grund. Her er 9 grunde til, at din virksomhed skal benytte sig af film og video i deres kommunikation, marketing og branding.
1. Film taler til flere sanser på en gang
Jeres virksomhed skal benytte sig af film og video, fordi levende billeder brænder igennem. Film og video er levende kommunikation, der taler til flere sanser på en gang, som Konfutse kort beskriver det: “Fortæl mig det og jeg glemmer det, men vis mig det og jeg vil huske det”.
2. Sæt ansigt på din virksomhed
Vi har snart hørt det alle steder: ”People not logos”. Det samme gælder for film i år 2013. Nogle måder at bruge film til at kommunikere, markedsføre og brande sig selv og sin virksomhed på kan være en kort besøgsvideo på dit website, profilfilm af virksomheden, medarbejdere og ikke mindst kundeudtalelser fra tidligere tilfredse kunder.
3. Forbedre dit website med en film
Brug film til at vende et statisk website til et dynamisk, interaktiv destination. Der findes mange typer af videoer, du kan bruge til at forbedre dit website. Dette kan være en salgsfremmende film, der forklarer, hvem du er, hvad du gør, og hvad du kan tilbyde dine kunder eller måske en website rundtur, der fortæller dine besøgende, hvad de kan finde på websitet, og hvor det er.
4. Spread your knowledge, share your love
Flere virksomheder og personlige brands har skabt meget opmærksomhed omkring deres person eller brand ved hjælp af film. Du kan dele din værdifulde viden i dine film, som giver seerne værdifuld information relateret til din branche, og hvad dine kunder søger svar på. Du kan fx. oprette en videoblog, hvor du løbende deler ud af din viden. Serieiværksætteren Martin Thorborg er et godt eksempel på dette.
5. Du kan fremme et salg eller en kampagne ved at bruge film
Ligesom mange virksomheder opretter annoncer for at skabe opmærksomhed omkring et tilbud eller produkt, kan du bruge film til at annoncere et specifikt tilbud/produkt på dit website eller sprede dit budskab omkring en bestemt kampagne ved at udarbejde en kampagnefilm.
6. Demonstrere et af dine produkter
Brug film til at demonstrere, hvordan seerne bruger dit produkt. Du kan fx. også vise, hvorledes dit produkt fungerer eller benyttes – sådan bruges vores produktfilm er et rigtigt godt supplement til en produktbeskrivelse.
7. Brug film til at skabe trafik til dit website
Søgemaskiner elsker film og med ordentlig SEO på dine videoer, kan du bruge video til at få masser af trafik til dit website. Du kan hurtigt booste din videos SEO ved at følge disse tre tips:
Brug målrettede søgeord i beskrivelse og kodning af dine videoer.
Skab en række videoer, som hver fokuserer på en anden søgeterm.
Brug flere videodelings-sites til at øge links tilbage til dit primære websted.
8. Få regelmæssigt besøg på dit website eller skab dialog på de sociale medier
Du kan bruge film til at få folk til at komme tilbage til dit websted eller til at gå i dialog med dig på de sociale medier igen og igen. Ved regelmæssigt at skabe kvalitets-indhold, vil de besøgene komme tilbage igen og igen for at se, hvilke nye videoer og viden du tilbyder.
9. Brug film før dine konkurrenter
Film online bliver mere og mere udbredt, men der er stadig mange brancher, der ikke bruger film som en fælles praksis. Hvis dine konkurrenter endnu ikke aktivt bruger film og video, vil du være et stort skridt foran og straks se det store udbytte, der er ved at bruge film i virksomhedens kommunikation, markedsføring og branding – så tøv ikke, for hver dag du venter, kommer du længere bagud.